1- Enstitümüzde kayıtlı olan yabancı uyruklu öğrencilerden, 2015 yılında yeni kayıt olan ve yeni kayıt yaptıracak olanların ikamet izin işlemleri için ekte gönderilen belgeleri hazırlayarak 02-03-09 Kasım 2015 tarihlerinde (3 gün) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim etmeleri gerekmektedir.
2- Daha önce kayıtlı olup ikamet iznini uzatmak isteyen öğrenciler ise; İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü web sayfasının e-ikamet sisteminden uzatma randevusu alarak hazırlanması gereken belgeleri posta yolu ile randevu aldıkları yerde yazan adrese göndermeleri gerekmektedir. (Vize-vize muafiyeti veya ikamet izni bitenler, bittiği tarihten itibaren en geç 10 (on) gün içerisinde randevu almayan öğrencilerin işlemleri İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılmayacaktır.)
2015 YILINDA
YENİ KAYIT YAPTIRMIŞ/YAPTIRACAK OLAN
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN İKAMETGAH İZNİ İŞLEMLERİ İÇİN HAZIRLAMALARI GEREKEN BELGELER
HAZIRLANAN BELGELERİN TESLİM 02-03-09 KASIM 2015 TARİHLERİNDE
REKTÖRLÜK ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞINA
TESLİM ETMELERİ GEREKMEKTEDİR.
A - YENİ KAYIT YAPTIRMIŞ VE İLK DEFA İKAMETGAH TEZKERESİ
ALACAK ÖĞRENCİLER:
- Pasaport Aslı ve Fotokopisi (Pasaportun son girdiği tarihin ve resimli sayfanın fotokopisi)
- Sağlık Sigortası (1 yıllık)
- Sigorta Tebliği (Tebliğ Tebellüg Örneği Belgesi)
- Gelir Beyanı (Gelir Belgesi Beyanı Dilekçe Örneği)
- Adli Sicil Belgesi (Zorunlu Evrak Olmayıp, Gerekli Durumlarda İl Göç İdaresi personelleri tarafından istendiğinde hazırlanacak)
- 18 Yaşından küçük olanlar Yurt Dışında bulunan anne ve babası nın izin belgesi ve ilgili belgenin Türkçe tercümeli
- Kart Bedeli Faturası (55 TL)
NOTLAR: Kart Bedelleri aşağıda belirtilen vergi dairelerine ödenebilir. Vergi Dairesine ödeyebilmeleri için Vergi Numarası almaları gerekmektedir. Vergi numarası aldıktan sonra;
1) Hisar Vergi Dairesi (Eminönü)
2) Rıhtım Vergi Dairesi (Yakacık)
3) Gelir Daire Başkanlığı (Vatan Caddesi)
4) Ziraat Bankası'nın bazı şubeleri de almaktadır.
- İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi'nin sayfasının e-ikamet sisteminden randevu alınacak ve randevu çıktısı. (Randevusuz kesinlikle işlem yapılmayacak)
B - DAHA ÖNCE KAYITLI OLUP İKAMETGAH TEZKERESİ ALMIŞ VE
SÜRESİNİ UZATACAK ÖĞRENCİLER
- İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi'nin sayfasının e-ikamet sisteminden uzatma randevusu almaları
NOT : vize-vize muafiyeti veya ikamet izni bitenler, bittiği tarihten itibaren en geç 10 (on) gün içerisinde randevu almayan öğrencilerin işlemleri İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılmayacak.
- Randevu sisteminde belirtilen belgeleri hazırlayarak randevu sisteminde yazan adrese posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.
BAŞVURU DİLEKÇESİ İÇİN TIKLAYINIZ.
TEBLİĞ TEBELLÜĞ BELGESİ (DECLARATION NOTIFICATION-ACCEPTANCE STATEMENT).